5

4

4

6

100%

Ficsus

Wanneer je als zzp’er aan de slag gaat is één van de vervelendste onderdelen van je werk toch vaak de financiële administratie die daarbij komt kijken. Je moet de boekhouding bijhouden, bonnetjes verwerken, uren schrijven, Btw-aangiftes doen, etc. Hoe handig zou het zijn als je dit online zou kunnen doen, in een alles in één programma? Dat biedt Ficsus.nl je aan. Een online oplossing voor het doen van je boekhouding en belastingaangifte op een manier dat het je minder moeite en tijd kost. Hoe gemakkelijk het werkelijk is, en of het programma je inderdaad kostbare tijd bespaart, kortom wat de ervaring is van anderen die Ficsus.nl al gebruiken lees je hier bij NederlandReview.

Over Ficsus

Ficsus.nl BV is gestart in het begin van 2009. Zij bieden een online programma aan voor het doen van de boekhouding voor zzp’ers. Hiermee willen zij de belastingaangifte en het bijhouden van de boekhouding voor zzp’ers gemakkelijker en leuker maken. Ze werken met een enthousiast team vanuit Amsterdam waar Ficsus.nl ooit begon op een zolderkamer en inmiddels is uitgegroeid tot een team dat opereert vanuit een kantoor in Amsterdam-Oost. De medewerkers van Ficsus.nl zijn toegewijde mensen die in het bezit zijn van de nodige commerciële-, technische- en fiscale expertise.

Ficsus.nl biedt een online boekhoudprogramma aan voor zzp’ers. Dit programma is geschikt voor mensen die werken in de bouw, de persoonlijke of de zakelijke dienstverlening, gezondheidszorg, etc. Je kunt er alle onderdelen van je boekhouding mee doen zoals:

• Inkomsten/uitgaven boeken
  • Btw-aangifte rechtstreeks indienen
  • Ritten-/kilometerregistratie bijhouden
  • Uren administreren en factureren
  • Voorraad beheren
  • Relatie-/klantenbestand beheren
  • Etc.

Bovendien kun je een App downloaden voor Android of Apple waarmee je bonnen in kunt scannen met de camera van je smartphone waarna ze in je boekhouding terecht komen. Ook kun je je bankrekening koppelen waardoor je bij- en afschrijvingen niet meer handmatig hoeft in te voeren, de afschriften worden 1 op 1 geïmporteerd.

Gratis proefperiode

Om uit te vinden of het boekhoudprogramma aan je verwachtingen voldoet, kun je risicoloos 35 dagen gratis gebruik maken van het programma. Wanneer je tevreden bent kun je na het inloggen direct een abonnement afsluiten. Het abonnementsgeld van € 12,50 wordt hierna maandelijks geïncasseerd, en je ontvangt daarvan natuurlijk iedere maand een factuur. Je kunt het abonnement altijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Als je niets doet na de proefperiode ga je niet automatisch over tot een betaalde account.

Keurmerk Zeker-Online

Ficsus.nl draagt het keurmerk van Zeker-Online. Dit is een onafhankelijk en transparant keurmerk voor online diensten. Het staat voor betrouwbaarheid, veiligheid en continuïteit. In de praktijk betekent dit dat een onafhankelijk deskundig team Ficsus Boekhouden Compleet op 250 punten beoordeeld en controleert.

Wanneer je problemen ondervindt met het programma of klachten hebt kun je Ficsus.nl telefonisch bereiken op: (020) 89 325 25, of mail naar klantenservice@ficsus.nl. Natuurlijk kun je op de site de nodige handleidingen vinden onder het kopje ‘Support’.

Hoe beoordelen klanten van Ficsus de diensten van dit systeem voor financiële administratie? Is het handig, betrouwbaar? Lees de reviews!

10

1

1

1

15-11-2022

0

Handige hulp voor het boekhouden

Niemand wordt blij van de Fiscus, maar ik word wel blij van Ficsus. Dit is namelijk een online tool waarmee je makkelijk je boekhouding kunt regelen. Via de website Ficsus.nl is het eenvoudig aan te vragen. Ik gebruik het nu al een tijdje, maar heb het uiteraard eerst goed geprobeerd. Ideaal is dat je het programma eerst 35 dagen gratis uit kunt proberen. Mocht je het toch niets vinden, dan ben je niet onnodig je geld kwijt. Enkele voordelen zijn dat je altijd en overal toegang hebt tot je administratie, dat het is goedgekeurd door de Fiscus en dat het totaal niet noodzakelijk is om kennis te hebben van boekhouden. Het programma is eenvoudig in gebruik en daarom zeer handig voor iedere ZZP'er.

Gast

12-04-2017

0