bunq

7.5

Bestellen

7.4

Service

7.2

Prijs

7.5

Levering

75.9%

Zou hier weer kopen

bunq

Bunq noemt zich "bank of the free", maar wat bedoelen ze daarmee? Is deze bank anders dan andere banken, zoals ABN-Amro of de Rabobank? Wat doen ze dan anders? Waarom zou jij met bunq in zee willen gaan, wat zijn de voordelen, en zijn er ook nadelen of risico's? De beste manier om hier achter te komen, is door het te vragen aan hun eigen klanten. Want wat vinden de klanten van bunq: zijn ze tevreden, hebben ze klachten? Lees hun ervaringen hier op NederlandReview!


Wat is bunq?


Bunq heeft zichzelf in de markt gezet als de bank die haar klanten veel vrijheid geeft. Vandaar die zelfbedachte ondertitel of slogan: "bank of the free". Bij bunq kunnen klanten hun geld zoveel mogelijk vrij besteden, beheren, sparen en investeren.


Dus geen balie met enge mannetjes die jou zeggen hoe jij je geld moet uitgeven en waarin jij moet investeren of beleggen, wat voor sommige mensen een beetje een stereotiep beeld van een bank is, maar een mobiele bank waar jij met een app je eigen geldzaken regelt. Dat is althans het idee, of het model waarmee bunq werkt.


Geschiedenis van bunq


Bunq werd opgericht in 2015, door ondernemer Ali Niknam, die eerder internetbedrijf TransIP had opgericht. De overstap naar een ouderwetse bank lijkt misschien een grote verandering, maar dat valt wel mee als je het karakter van bunq bekijkt. bunq doet namelijk alles online. Dus eigenlijk is het, net als TransIP, evengoed een internetbedrijf.


Bunq is een Nederlands product, maar is inmiddels actief in meerdere landen. In 2017 begon het in Duitsland en Oostenrijk, later volgden Italië, Spanje en Frankrijk. In 2019 werden daar nog België en Ierland aan toegevoegd.


Een mobiele bank: wat betekent dat?


Bunq is een zogenaamde mobiele bank. Dat betekent dat de communicatie vooral plaatsvindt via jouw telefoon, want een mobiele bank heeft in de regel geen kantoor, dus alles verloopt online. 


Helemaal van deze tijd hebben ze een speciale app, zowel verkrijgbaar bij Google Play als in de App Store, Deze app wordt regelmatig geüpdatet op basis van de ideeën van klanten voor nieuwe features. 


Vanuit de app krijg je onder andere realtime push notificaties voor elke keer dat er een transactie plaatsvindt, je een pasbetaling doet of een automatische incasso wordt uitgevoerd. Zo ben je dus steeds op de hoogte, als je dat fijn vindt.


Voordelen en nadelen van mobiel bankieren


Niet iedereen is fan van mobiel bankieren; sommige mensen vinden het nu eenmaal prettiger om het kantoor van hun bank te kunnen bezoeken om hun geldzaken te regelen. 


Andere mensen zweren juist bij het gemak van alles online kunnen regelen en je dus niet aan de openingstijden van de bank te hoeven houden. Ook lijken de kosten lager bij een mobiele bank, simpelweg omdat die bank geen dure panden en minder personeel hoeft te onderhouden.


Om een zo goed mogelijke keuze te kunnen maken, is het verstandig om de ervaringen van de klanten van bunq te lezen. Ook kun je bijvoorbeeld het verslag van de Consumentenbond over bunq lezen.


 


Wat zijn de ervaringen van klanten van bunq? 


Ben jij benieuwd naar de ervaringen van de klanten van bunq? Lees dan hun reviews op deze pagina. 


Heb jij zelf ervaring met bunq? Laat dan zelf jouw mening achter! Vertel bijvoorbeeld hoe het gebruik van de app jou bevalt, of je weleens een klacht hebt gehad en hoe bunq daarmee omging of dat je een mooi verhaal hebt over een ervaring die jij had met bunq. Wij lezen graag jouw ervaring!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (58)

Een geweldige app

een geweldige bankapp voor gebruik in Nederland en heel Europa

R

robin evers

24-02-2024

0forum

Metal card

Ik heb voor mezelf een metal card besteld. Eerlijk gezegd heb ik geen fysieke bankpassen nodig, omdat ik alles direct in de app kan regelen. Alle betalingen enzovoort. Maar toen ik ontdekte dat ik zo'n pas kon krijgen, besloot ik er een te bestellen. Het is fijn dat klanten die bij deze bank een abonnement nemen, toegang krijgen tot zoveel features en aanbiedingen.

Y

Youssef Jansen

11-01-2024

0forum

Eerlijke prijs

Ik vind de prijs van de abonnementen eerlijk. Er is ook een gratis spaarrekening.

S

Stijn Oolbekkink

29-11-2023

0forum

Bank heft zonder overleg je rekening op en blokkeert je saldo voor 4 maanden. Ze zijn telefonisch niet bereikbaar en om een antwoord via de mail te krijgen geven ze een termijn van 2 weken aan! Schandalig!

W

Wim

31-10-2023

0forum

Pas ontvangen.

Ik heb mijn pas nog niet zo lang geleden besteld en hij is er al. De levering ging indrukwekkend snel. Ik heb ook nog de online pas die ik een paar keer heb gebruikt voordat de fysieke pas er was.

J

Jan

18-10-2023

0forum

Positieve indruk

Deze bank heeft een positieve indruk op me gemaakt. Om eerlijk te zijn, probeerde ik negatieve punten te vinden toen ik op zoek was naar informatie over deze bank en de voorwaarden aan het doornemen was. Maar ik vond alleen maar voordelen. Hierdoor heb ik een positieve indruk gekregen van de bank en zelfs een rekening geopend. Ik ben begonnen met de eenvoudigste en goedkoopste. En als ik na een paar maanden tevreden ben, open ik waarschijnlijk de duurste rekening.

B

Bartje Postel

15-10-2023

0forum

Helemaal tevreden

Deze bank voldoet aan mijn behoeften. En alle features werken perfect.

S

Stefan Hoekstra

19-09-2023

0forum

De club

Dit bleek inderdaad een geweldige club waarvan ik lid moest worden. Meteen nadat ik de app had geïnstalleerd, me had aangemeld en de app was gaan gebruiken, kon ik de rekeningen van etentjes met mijn vrienden delen en makkelijk geld versturen tussen onze vriendengroepen en familieleden. Geweldige app om je persoonlijke budget en financiën mee te beheren. En als je vaak vliegt en reist binnen Europa en zelfs daarbuiten, komt deze heel goed van pas. Geweldige wisselkoersen en je kan de app vrijwel overal ter wereld gebruiken. Zo goed

S

Splinter Houtenbos

10-08-2023

0forum

Veilig

Ik kan lekker slapen, wetende dat mijn geld bij bunq zit. Het gaat naar mijn bunq rekening wanneer ik betaald krijg of geld ontvang en het gaat onder mijn controle weer weg bij bunq als ik mijn geld uitgeef. Echt een goed gevoel en een geweldige app. Mis het niet. Je voelt zeker de topkwaliteit en de investering die ze hebben gedaan om deze app te maken. Ik weet niet hoe, maar het voelt veilig.

A

Andries Budel

24-07-2023

0forum

Veiligheid boven alles

Bunq begrijpt als financiële instelling het belang van het beveiligen van de financiële gegevens van klanten. Om ervoor te zorgen dat mijn privacy nooit in gevaar komt, hebben ze verschillende maatregelen geïmplementeerd waarin veiligheid prioriteit krijgt. Ik ben vooral onder de indruk van hun end-to-end encryptie, die ervoor zorgt dat mijn gegevens altijd beschermd zijn en alleen toegankelijk zijn voor bevoegde medewerkers. Bovendien voegt hun biometrische authenticatie een extra beveiligingslaag toe, waardoor onbevoegde toegang tot mijn account vrijwel onmogelijk is. Dankzij die maatregelen kan ik erop vertrouwen dat Bunq mijn rekening beschermt en kan ik transacties uitvoeren zonder bang te hoeven zijn voor datalekken of kwaadaardige aanvallen.

D

Dik Ophoff

23-07-2023

0forum

Privé en zakelijk rekening

Bunq had al mijn rekeningen opgeheven alles vanwegen gokken op Nederlandse sites ik had ook birdee investeringen maar dit is nooit uitbetaald vandaag krijg ik mijn loon op dat rekening omdat ik niet genoeg tijd had om alles op tijd regelen want alles gebeurde vrijdag en maandag krijg ik loon uitbetaald nu heb ik een hoop stress ik kan niemand bereiken ik kan geen overzicht zien van me rekening ik weet niet wat ik moet doen ik wil jullie waarschuwen want als robot zit veel transacties dan ben je de sjaak ookal je eerlijk bezig bent en geen crimineel bent wordt je als crimineel beschouwd en je mag niet beslissingen nemen wat je met je eigen geld doet heel triest

P

Patryk.I

26-06-2023

0forum

Spaarrekeningnopenen

Wilden een spaarrekening openen. Lekker gemaakt door de 2% rente. Nu zijn we 6 weken verder.,....nog niet gelukt. Ze blijven maar verifiëren. Men wil zelfs je inschrijving bij de gemeente en de rekening van gas water en licht. Als het moeilijk werd zeggen ze: Oh ef zit een gout in de app. Geeft geen vertrouwen in deze bank. We hebben alles verwijderd.

H

Han

25-06-2023

0forum

Proefperiode

Blijkbaar begrijpt deze bank dat niet iedereen klaar is om een rekening te openen zonder te weten of de voorwaarden van deze rekening wel bij hem passen. Het idee van een proefperiode is dus een perfecte oplossing voor dit probleem. Ik kon het abonnement uitproberen en besloot dat de voorwaarden en producten geschikt waren voor mij. En al vanaf de volgende maand ging ik de bijbehorende abonnementskosten betalen. Nu, nadat ik de diensten van de bank een paar maanden hebt gebruikt, kan ik zeggen dat ik tevreden ben.

J

Jordy Wolters

08-06-2023

0forum

Ik blijf ze gebruiken

De service werkt voor mij erg goed, ik ben er heel tevreden mee. Ik kan erop rekenen. Ik zal hun dienst blijven gebruiken. Ik ben vooral blij met het aantal ondersteunde passen. Het sluit aan bij mijn interesses.

M

Melle Gerritsen

11-05-2023

0forum

Efficiënt en gebruiksvriendelijk

De website en app zijn gemakkelijk te gebruiken en de layout is visueel aantrekkelijk. Transacties verlopen vlot en je rekening beheren is een koud kunstje!

J

Jules Sanders

07-05-2023

0forum

Positie

bunq heeft een groot concurrentievoordeel wat betreft hun positie in de sector. Ze zijn een van de eerste en doen alles heel innovatief, intuïtief en bieden professionele diensten aan die de traditionele bankervaringen zullen vervangen. Ik ben tevreden over de service die ik krijg en ben van plan ze te blijven gebruiken.

D

Dion Hoekstra

03-05-2023

0forum

Rekening

Support is zeer slecht. Je klachten worden totaal niet serieus genomen.

A

Alex van der Sluijs

30-04-2023

0forum

Subrekeningen

Ik heb de Easy Money rekening geopend, omdat ik op zoek was naar de mogelijkheid om subrekeningen te openen. Ik wil bepaalde uitgaven graag gescheiden houden, dus daarvoor werkt dit heel goed. Het is fantastisch dat ze deze mogelijkheid bieden.

D

Dani de Vos

29-04-2023

0forum

Wilde een spaarrekening openen.

Men bleef maar bezig met verifiëren van mijn gegevens. Klantenservice alleen via een Bot die geen antwoorden kan genereren. Dan krijg je reactie dat binnen 24 uur iemand contact op zal nemen, maar er gebeurt niets. Er is geen telefoonnummer van helpdesk of klanten service. Op een @mail wordt niet gereageerd. Heb nu verzocht om al mijn gegevens per omgaande te vernietigen, maar ook daarop hoor je niets meer. Gelukkig dat ik nog geen geld kon storten, bij eventuele problemen krijg je nooit contact met Bunq dus staat je geld daar vast zonder dat je iets kan doen.

R

Rob

14-04-2023

0forum

Multifunctionaliteit van de app.

Ik was bang dat ik mijn pas zou verliezen. Maar het bleek dat je pas verliezen geen groot probleem is. Ik kan de pas namelijk op elk gewenst moment blokkeren met de app. Hierdoor maak ik me minder zorgen over mijn pas.

S

Senna Verbeek

28-03-2023

0forum