Simyo.nl

6.3

Bestellen

6.2

Service

5.9

Prijs

6.2

Levering

61.5%

Zou hier weer kopen

Simyo.nl

Is een mobiele telefoon kopen bij Simyo.nl een goed idee? Andere consumenten helpen je graag bij het maken van de juiste keuze bij de aanschaf van je sim-only abonnement. Hier vind je alles wat je moet weten over Simyo voordat je met ze in zee gaat.

Over Simyo

Simyo is een bedrijf dat sim-only producten levert voor de mobiele telefoon. Het is onderdeel van KPN en als Simyo consument maak je dus ook gebruik van het KPN netwerk. Simyo is in juli 2015 verkozen tot Beste Mobiele Provider van Nederland. Een betrouwbaar bedrijf dus. Als marketing gebruikt Simyo geen dure campagnes, maar vragen ze volgens eigen zeggen doodgewone Simyo gebruikers om hun mening en ervaringen.

Diensten

Simyo is een mobiele provider voor zowel sim-only abonnementen als sim-only prepaid voor de mobiel. Om dit aantrekkelijk te maken heeft Simyo een aantal aandachtstrekkers, waaronder:
-    Altijd toegang tot je tegoed en verbruik via de app of online
-    Gratis aanpassen van je bundel
-    Vertrouwd en veilig via het KPN netwerk

Bij Simyo kan je maandelijks je abonnement bijstellen, en dan niet alleen naar boven, maar ook naar beneden.
Om het nog aantrekkelijker te maken om klant te worden bij Simyo hebben ze de zogenaamde Vriendendeal. Dit houdt in dat als je een ander aanbrengt bij Simyo, je elk een tientje tegoed krijgt op je sim. Dit gebeurt allemaal via je eigen ‘shop.’

Naast simkaarten levert Simyo ook losse mobiele telefoons, in één oogopslag in de shop blijkt al dat dit vooral om wat oudere modellen gaat. Doordat het wat oudere modellen zijn kan er echter wel gestunt worden met de prijzen. Als je al klant bent bij Simyo kan je extra korting krijgen op een nieuw toestel. Zo betaal je je toestel dus ineens af in plaats van zoals bij vele abonnementen maandelijks extra te betalen om je toestel af te betalen.

Bij simyo geloven ze in de kracht van tevreden bellers. Bent u er ook zo tevreden over of juist niet? Bekijk het filmpje en geef ons uw ervaring met Simyo!





Simyo krijgt erg gemixte beoordelingen. Er zijn vele consumenten ontzettend tevreden, maar daar tegenover staan ontevreden klanten waarbij klaarblijkelijk alles verkeerd gaat. Opvallend is dat Simyo op de eigen site zowel negatieve als positieve beoordelingen heeft staan. Er staan dus niet slechts lovende beoordelingen, maar ook situaties waarbij het mis is gegaan. Simyo is dus niet bang om fouten toe te geven.
Belangrijk probleem is dat er soms onnodig hoge facturen zijn als je perongeluk internet open laat staan bijvoorbeeld. Simyo reageert echter op veel van de slechte reviews persoonlijk om zo tot een betere oplossing te komen. Of die oplossing er altijd komt of is gekomen is natuurlijk wel de vraag. Toch is er veel te lezen dat eventuele hoge kosten buiten de bundel kwijtgescholden wordt of dat er voor die periode alleen een  bundel gerekend word. In dit geval betaal je dus een bundel van een aantal MB.

Mocht je zelf een ervaring hebben met Simyo, goed of slecht, zou het erg gewaardeerd worden als je ook even een review achterlaat zodat toekomstige potentiële consumenten hiermee hun keuze kunnen bepalen.


 


Is simyo betrouwbaar in het buitenland? Zijn ze goedkoop en hoe is de prepaid? Vragen waar klanten van simyo antwoord op geven op basis van hun ervaringen. Lees alle beoordelingen op NederlandReview!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (13)

Sim only

Ik heb een nieuw sim only abonnement afgesloten. Om deze via eSIM te installeren moest mijn oude simkaart eruit. Simyo helpt je via de app met een stappenplan. Echter staat er alleen klein bij een mail en niet in het stappenplan dat de internet die het dan doet nog niet vanuit het abonnement is maar aparte kosten zijn. Hierdoor heb ik binnen een dag 136 euro aan extra kosten. Simyo wil hierin verder niks betekenen of verder helpen. Erg slecht

I

Iris

18-02-2024

0forum

Simyo simkaart

Bagger manier van geld verdienen simyo. Je denkt een goedkoop abonnement afgesloten te hebben. Maar de eerste maand vlieg je direct over je internet bundel heen omdat de sms te laat komt en er geen limiet is. Blijkt nu dat vrienden precies hetzelfde is overkomen. Geen aanrader dus.

H

Henk

25-08-2023

0forum

Sim only

Simyo levert top service! Mijn schoonmoeder had een nieuwe telefoon waarbij ik de wifi niet goed had ingesteld. Dit resulteerde in een data verbruik van 2,2 GB buiten haar bundel. De waarschuwings berichten die we van te voren hadden gekregen van Simyo had ze helaas genegeerd. We zouden een rekening van €276,- voor de extra MB's moeten betalen. Ik heb hierover gebeld en de situatie uitgelegd. De vriendelijke medewerkster snapte de situatie en wilde graag meedenken. Na wat overleg bood ze me aan dat we de extra mb bundels achteraf konden kopen om het probleem op te lossen,. Dit resulteerde in een rekening van €20,- ipv €276,-. Dat noem ik nou eens service! hartelijk bedankt daarvoor! Gr Frank

F

Frank

02-06-2023

0forum

Simyo

Samen met mijn echtgenote al tig jaren klant bij Simyo. Aanrader voor iedereen die waarde hecht aan goede verbinding, prijs en service! Bellen naar een vastnummer in bv. Duitsland is duur €0,23 per minuut. Dat is niet meer van deze tijd...

M

Maurice

26-05-2023

0forum

sim-only Internet en bellen

Ik heb al een paar jaar internet en bellen via Simyo. Nooit problemen mee gehad. Als ze tarieven aanpassen kun je vaak de oude bundel houden voor hetzelfde geld. Maar het loont om zo nu en dan op de site te kijken. Ik kon meer Gb voor hetzelfde geld krijgen. Dat is fijn, maar netter zou zijn als ze me hierover proactief informeren.

F

Floris

10-02-2023

0forum

PrePaid simkaart

Ik heb vandaag Simyo prepaid simkaart geactiveerd op mijn 2e telefoon (bedoel telefoon geformatteerd naar de fabrieksinstellingen) deze telefoon is puur alleen voor het gebruiken van DigiD app wanneer het nodig is verder word het niet ermee gebeld of internetten, dus heb alleen DigiD app geïnstalleerd via Wifi verbinding en ik had tegoed van €7,50. Telefoon is continue verbonden met thuis Wifi, in de avond uren rond 21:20 uur kreeg ik sms bericht van Simyo, inhoud van sms bericht volgt als “HOI, JE SIMYO BELTEGOED IS NU MINDER DAN €2,00 WAARDEER SNEL OP VIA MIJN SIMYO OF ONZXE APP. LET OP: ZONDER BELTEGOED KAN JE NIET INTERNETTEN. GROET SIMYO”. Ik vraag me af Hoe kan dit!!! had ik maar T-Mobile gekocht ik dacht Simyo was goedkoper maar nee hoor als Simyo beltegoed zomaar plundert kom je nog duurder uit dan T-Mobile, net heb ik nogmaals simkaart opgewaardeerd met €10,00 beltegoed, bij volgende keer zonder pardon stap ik over naar ander provider.

A

Ayse

05-02-2023

0forum

Simonly

De eerste 4 maanden waren prima. Maar daarna begon ik op steeds meer plekken geen bereik/internet te hebben. Zelfs niet in grote steden. En toen kon ik niet meer appen en bellen tegelijk. Dit zorgde voor veel problemen als ik iets tegelijk moest opzoeken. Heb alles al geprobeerd, nieuwe simkaart, andere mobiel etc. Simyo weet geen oplossingen en het ligt aan mijn Xiaomi telefoon zeggen ze (maar simkaart deed het in andere mobieltjes ook niet goed) en ik moet de resterende 5 maanden betalen voor gebrekkige sim only. Eens en nooit meer Simyo. Update: Daarna iemand telefonisch gesproken en zij zou mij terugbellen na financiële afdeling bellen over vroegtijdig opzeggen. Heb niks meer gehoord. Gemaild erover. Niks. Na een maand wachten en lang appen en genegeerd worden (op vakantie is mobiel steeds automatisch verbonden geweest met Turkije met alle hoge kosten vandien) voor het eerder opzeggen van contract weer zelf gebeld en 1.5 uur totaal gebeld. Eerst 15 minuten wachtrij, dan medewerker paar minuten spreken en weer in wacht gezet voor minuten. Daarna heeft hij zomaar opgehangen waardoor ik weer moest bellen en 15 min in wachtrij sta. Wachten, wachten, wachten omdat de medewerker allerlei afdelingen moest bellen. Uiteindelijk ervoor gezorgd dat ik nu kan opzeggen maar wel nog met 30 dagen opzegtermijn. 3 maanden minder. Mijn ervaring met Simyo heeft mij net en eerder zoveel koppijn gegeven. Dit is een van de slechtste klantenservice ooit! Gelijk met Basic Fit en dat zegt wat. Extreem lange wachttijd aan telefoon en dagen/weken geen antwoord op je appje of nooit op emaila. Voordat ik lid werd dacht ik dat het wel mee viel met slechte reviews, maar nee. Ik raad dit aan niemand aan en stap zelf over op duurdere provider.

A

Anoniem

23-08-2022

0forum

Internetbundel prepaid

Ik woon in het buitenland en neem in Nederland altijd prepaid internet. Dit keer van Simyo. Dit is zeer slecht bevallen. De internetbundel moet tot op de laatste MB verbruikt zijn, voor je een nieuwe kunt kopen. Als je nog maar weinig MB hebt staan, kun je niet bijkopen. Dan kan ik geen langdurige klus op internet beginnen, want dan zijn mijn MB's halverwege op en ga je opeens door op je beltegoed. Maar het gegevensgebruik wordt op de app niet goed bijgehouden. Ik had een hele dag 81 MB op mijn app staan, maar ik kon niets bijkopen. Al die tijd werden de gegevens niet verwerkt. Pas toen men in de app de verbruiksgegevens aanpaste, kreeg ik per sms een berichtje dat mijn bundel op was. Ik heb direct na het ontvangen van de sms een nieuwe bundel (12,50 voor 2000MB) gekocht. Maar wat bleek? Er was ook 8,79 afgeschreven voor 59 MB die dag! En dat terwijl ik de hele dag wilde bijkopen, maar dat niet kon. Jammer dat ik een 1 moet geven en er geen 0 bijstaat. Dit was eens, maar nooit meer! Bij Lebara of de Hema nooit problemen gehad. Dit is zeer oneerlijk. Ik heb geklaagd, maar dat hielp niet. Slechte zaak

M

Miriam

18-04-2021

109forum

eigenlijk best wel tevreden

ik was eigenlijk best wel tevreden met simyo kreeg veel korting bij mijn nieuwe telefoon en alles werkt gewoon prima verder hoef ik niet zoveel van ze eigenlijk, als alles werkt is het goed toch

L

L. Van Zeewolde

01-05-2017

80forum

Huawei P9

Waaat? BIJNA een nieuwe Huawei gekocht bij belsimpel. Toch nog even gekeken op simyo en scheelde gewoon 100 euro met zelfde abonnement. Gekocht en goed bevonden hier.

B

Benjamin

13-09-2016

139forum

slechtste service ooit

ALLEMAAL EIKELS HIER WAT EEN ROTBEDRIJF SLECHTSTE SERVICE OOIT EN ONAARDIG OOK NOG

R

Rino

21-11-2015

140forum

Goede website!!

Vind de website van Simyo heel handig en mijn rekeningoverzichten ook. Prettige huisstijl en goede service altijd. Beter dan waar ik eerst bij zat in ieder geval!!

I

Ingeborg

04-10-2015

80forum

Tevreden klant

Netwerk is gewoon KPN netwerk. Dat werkt wel dus! Simyo vind ik wel wat sympathieker dan KPN alleen, daar heb ik in het verleden al problemen mee gehad en daar wilde ik dan niet naar terug.

A

Aagje

04-10-2015

80forum