Miele

6.1

Bestellen

3.7

Service

4.3

Prijs

5.8

Levering

55%

Zou hier weer kopen

Miele

Heeft je wasmachine het begeven? Ga je op jezelf wonen en heb je een stofzuiger nodig? Ben je op zoek naar koelproducten en/of inbouwapparatuur? Miele verkoopt allerlei machines. Je kunt deze producten online kopen via Bol.com. 


Over Miele


Miele is een Duitse machinefabriek. Het bedrijf is bekend als fabrikant van huishoudelijke apparatuur. Duurzaamheid, kwaliteit, design, milieuvriendelijkheid en functionaliteit staan bij Miele hoog in het vaandel. Bij Miele koop je onder andere wasmachines, wasdrogers, vaatwassers, stofzuigers, koelproducten en inbouwapparatuur. De families Miele en Zinkann zijn al ruim 100 jaar de boegbeelden van deze onderneming. Miele produceert haar producten in fabrieken met een milieumanagementsysteem. In de fabrieken wordt gewerkt volgens de ecologische verordeningen.  


Producten die je bij Miele kunt kopen staan volgens het bedrijf niet alleen bekend om de kwaliteit. De machines zijn duurzaam, functioneel en ogen strak qua design. Verder wordt er aangegeven dat de technologie van alle artikelen helemaal is afgestemd op de wensen van de gebruikers. Ze laten weten dat ze alleen met de allerbeste materialen werken. Als je een aankoop doet bij Miele gaat deze volgens het bedrijf nog jaren mee. 


Het bedrijf


Er wordt vermeld dat kwaliteit & duurzaamheid al vanaf de begin jaren erg belangrijk is. Miele heeft een certificaat bij het Duits Instituut voor Certificering van Kwaliteitsmanagementsystemen (DQS). Vanwege het feit dat ze altijd de beste producten willen verkopen, produceren ze alles in de eigen Miele fabrieken. Omdat de apparaten van Miele lang meegaan, kunnen hulpbronnen worden geminimaliseerd. Achterliggende gedachte hiervan is dat het milieu op deze wijze zo veel mogelijk ontzien kan worden. Op de website van Miele is te lezen dat de wasmachines actief helpen tegen bacteriën. 


Bestellen en betalen 


Je kunt binnen 3 stappen bestellen. Bekijk eerst welk artikel je wilt bestellen. Als je het artikel hebt gevonden plaats je deze in de online winkelwagen. Vervolgens moet je je gegevens invullen. Daarna controleer je de bestelling. Ten slotte is het tijd om de bestelling af te rekenen. Er wordt aangegeven dat je binnen een uur een bevestigingsmail zal ontvangen. Op het moment dat je bestelling verzonden is, zul je jouw factuur ontvangen.


Er zijn bij Bol.com meerdere mogelijkheden om te betalen. Zo kun je achteraf betalen, via iDEAL of door handmatig over te maken. Bij een creditcardbetaling zal het bedrag eerst gereserveerd worden en daarna pas afgeschreven. Het afschrijven gebeurt nadat je artikel is verzonden. Betalingen kunnen ook gedaan worden via de Bol.com cadeaubon/kaart, Nationale Entertainment Card of Boekenbon/kaart. Je kunt je code invoeren bij de betaling. Mocht je aankoop duurder zijn is het mogelijk om het restant op een andere manier te betalen.


Retourinformatie 


Je kunt via Bol.com zelf je retour regelen. Je kunt je aankoop binnen 30 dagen kosteloos retour sturen. Artikelen die met gebreke zijn ontvangen mogen eveneens teruggestuurd worden. Je kunt via de website van Bol.com bekijken of je retour al verwerkt is. Bestellingen kunnen geannuleerd worden als deze nog niet verzonden zijn.
Je kunt bij elke aankoop gebruik maken van het herroepingsrecht. Je kunt je artikel dan binnen 14 dagen terugsturen. Bij Bol.com is de termijn verlengd naar 30 dagen. Je hoeft dan geen reden van opgave door te geven. Alle retourvoorwaarden lees je op de website van Bol.com. 


Heb je al een aankoop gedaan bij Miele? Ben je er tevreden mee? Deel je ervaring op deze pagina van NederlandReview. 

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (20)

Miele WCI 870 wasmachine

Na 10 dagen begeeft de nieuwe Miele wasmachine het. Doet helemaal niets meer. Na bellen blijkt de monteur pas na 6 dagen langs te kunnen komen. Met een Miele hadden we gehoopt kwaliteit in huis te halen. Als je wasmachine het na 10 dagen begeeft verwacht je minstens dat er met spoed iemand langskomt om je te helpen. Dit doet ontzettend afbreuk aan het merk Miele en ondertussen stapelt de was zich met 3 kinderen op...

J

Jasper

13-02-2024

0forum

Miele WCI 870 (wasmachine)

Na 10 dagen begeeft de nieuwe Miele wasmachine het. Doet helemaal niets meer. Na bellen blijkt de monteur pas na 6 dagen langs te kunnen komen. Met een Miele hadden we gehoopt kwaliteit in huis te halen. Als je wasmachine het na 10 dagen begeeft verwacht je minstens dat er met spoed iemand langskomt om je te helpen. Dit doet ontzettend afbreuk aan het merk Miele en ondertussen stapelt de was zich met 3 kinderen op...

J

Jasper

13-02-2024

0forum

Wasdroger

Support lost problemen niet op. Wij hebben meerdere monteurs langs gekregen om het probleem met de condensdroger uiteindelijk op te lossen. Miele heeft een hele rare opvatting over wat wel en niet binnen garantie valt. Jaagt je daardoor op kosten die hadden kunnen worden voorkomen. Geeft vervolgens geen reactie op e-mails en verantwoordelijke support afdeling is telefonisch onbereikbaar. Issue speelt al maanden en er is geen enkel moment geluisterd naar de klant.

B

Bart

31-10-2023

0forum

Wasdroger

Er is geen slechter service dan Miele. Al 3 weken niets anders dan leugens en toezeggingen die ze niet nakomen. Van de klantenservice bijna iedereen gesproken. Emma, Madelief, Claudia, Nuria, Dian en Abdul. Zelfs Sander van de technische dienst. Niemand komt met een concrete oplossing. En het antwoord laat al 3 weken op zich wachten. Duur betalen voor apparatuur, maar verder mag je bij een defect geen hoge verwachtingen hebben. Verkopen kan iedereen. Waar een bedrijf zich echt mee kan onderscheiden is service. Die mag je als consument bij Miele echt niet verwachten. Voor ons dan ook absoluut geen Miele meer!! ?

R

Rinus Tangeman

19-10-2023

0forum

miele stoomoven, after sales

Voor het eerst een Miele machine. Na drie jaar reeds defect. Precies dezelfde machine als de buren, die exact hetzelfde euvel hebben. We laten samen de Miele monteur komen op dezelfde dag & tijdstip. Bij allebei is het pompje defect. Wordt gerepareerd op dezelfde dag en tijdstip. Miele heeft het euvel verholpen en gelukkig -zij het na enig aandringen- ingezien dat ze zowel coulance op materiaal als voorrijdkosten moesten hanteren. Altijd prettig als leveranciers voor "rede vatbaar blijken"". Waarvoor dank!

L

louis b

29-07-2023

0forum

miele service

Voor het eerst (en laatst) een (dure) Miele machine. Na drie jaar defect. Precies dezelfde machine als de buren, die exact hetzelfde euvel hebben. We laten samen de Miele monteur komen op dezelfde dag & tijdstip. Bij allebei is het pompje defect. Wordt gerepareerd op dezelfde dag en tijdstip. Adressen liggen 10 meter van elkaar. Zonder gene rekent Miele 2 maal voorrijd kosten en volledig arbeidsloon (€139). Men gaat volstrekt voorbij dat het wellicht ook productie- of constructiefout kan zijn. Miele claimt een merk te zijn dat pal staat voor optimale prestaties en een toon-aangevende levensduur. Kan wel eens een foutje ontstaan, maar dan verwacht je toch service en coulance die past bij een premium Merk. Ondanks 3 keer contact met service-afdeling, blijft men halsstarrig en hardnukkig vasthouden aan eigen bureaucratische regels. Altijd per account voorrijdkosten á €139,. Of service tegelijkertijd en op het zelfde adres wordt uitgevoerd of niet. Het lukt Miele op deze wijze aardig om een cliënt voor de toekomst te verliezen. Toch maar weer Bosch, AEG of Siemens.

L

louis b.

26-07-2023

1forum

Aanvraag stoomoven

Een paar jaar geleden hebben een nieuwe keuken geplaatst, met nieuwe keukentoestellen van Miele. Jarenlang gebruiken we toestellen van Miele, wasmachine, droogkast enz omdat we altijd tevreden waren over de toestellen. Daar wij een combistoomoven hadden aangekocht, hadden wij recht op een gratis workshop voor dit toestel. Tijdens Corona konden we deze workshop niet volgen, dus hebben we dit uitgesteld tot erna. Nu willen we dit volgen, maar blijkt dat we een voucher nodig hebben, wat wij niet hebben ontvangen. Uiteindelijk de factuur en nummer van het toestel doorgestuurd. Al maanden proberen contact op te nemen, telefonisch mag je al blij zijn als je iemand aan de lijn krijgt, want in vele gevallen slaat de telefoon gewoon af. Als je dan iemand aan de lijn krijgt, beloven ze telkens om terug te bellen, maar niets is minder waar!! Dan maar per mail proberen, maar nee, we krijgen een automatische mail ?. Onze leverancier, de winkel waar we de toestellen hebben aangekocht, heeft ook verschillende keren geprobeerd contact op te nemen, tevergeefs. We zijn echt ten einde raad en zijn echt meer dan beu! Als consument word je echt tegen de muur gezet!

T

Tineke Bouckaert

20-07-2023

0forum

Stoomoven

Ik bel de klantenservices na enkele minuten krijg ik iemand aan de lijn, ik verteld de reden waarom we hun contacteren. De mevrouw geeft aan dat ze mij even in wacht gaat zetten om iets na te kijken. Ik zit ondertussen al 60 min in wacht. Ik begrijp dit niet. Kunnen ze niet zeggen, we bellen je terug? Ik weet ook niet wat ik het best doe, afleggen? Dit kunnen we toch moeilijk onder klantvriendelijk omgaan met klanten categoriseren.

S

Stephanie Grossen

02-06-2023

0forum

Vaatwasser

H

H.Sariusta

19-04-2023

0forum

Stofzuiger

Kredietnota gekregen op papier maar is nooit gestort.

C

Christel

19-03-2023

0forum

Service

Dacht dat mijn wasmachine niet goed functioneerde, dus afspraak gemaakt voor bezoek monteur. De monteur stond volgende dag al op de stoep, en concludeerde dat er niks mis was met de wasmachine. Ik zelf had het fout beoordeeld, de monteur heeft me netjes gebeld en uitleg gegeven. Ik begreep natuurlijk dat er kosten aan verbonden waren, omdat dit niks met garantie had te maken. Maar de monteur heeft me veel coulance gegeven ik vind dit een top gebaar. Van mij een dikke pluim voor de monteur en Mieke een zeer tevreden klant.

A

A.E.B

19-02-2023

0forum

Borstel voor stofzuiger

Op 5 oktober borstel via website gekocht en betaald via creditkaart. Op 6 oktober factuur ontvangen met het verzoek deze te betalen per bank. Er heeft een dubbele betaling plaatsgevonden en Miele reageert nergens meer op, emails worden niet beantwoord en administratie is onbereikbaar.

C

C.J.D. van Os

27-10-2022

0forum

Wasmachine

Wat is er Miele aan de hand!!! Altijd goede producten, Altijd een zeer goede service. Daarom Altijd Miele gekocht. MAAR, het lijkt erop dat niets van deze punten over is!!! 7 jaar gelden een nieuwe Miele wasmachine gekocht omdat we de andere na 25 jaar maar preventief hebben vervangen (was dus niet defect maar uit voorzorg). Afgelopen mei het eerste probleem gehad. Kan natuurlijk eens voorkomen dat er iets stuk gaat. Onlangs kwam het water via de trap naar beneden. Nu blijkt dat deze wasmachine al fouten in zich te hebben tijdens het verlaten van de fabriek. De wasmachine dient gemodificeerd te worden. Het vertrouwen in de wasmachine was weg. Miele gevraagd om een coulance regeling. Die is er gekomen, na weken te hebben gewacht (je betaald uiteindelijk nog te veel voor een nieuwe). Nu zijn we zes weken verder en heb nog steeds geen wasmachine en er is nog geen uitzicht wanneer de nieuwe wordt geleverd. Tijdens de gesprekken met heel veel Miele medewerkers kom je geen stap verder. Niemand die het boeit!!! Miele, waar zijn jullie mee bezig!!

P

Peter

14-10-2022

0forum

Manco MIELE Wasmachine

4 jaar geleden een door de Consumenbond als best geteste MIELE wasmachine gekocht. Kort geleden gaf deze storings code F 53. Vakman gebeld, probleem analyse : automaat moet worden vervangen ( begrote kosten € 550,- .) . Via klachtenkompas van Consumentebond MIELE om reactie gevraagd. Inmiddels 3 weken na eerste bericht 3e herinnering voor verstuurd. Tot op heden nul reactie. Betwijfel of er überhaupt wel een reactie zal volgen ?‍♂️ Geen positieve reclame voor een bedrijf met een dergelijke reputatie ??

B

B.Pasma

08-08-2022

0forum

Twin doos

so ein schlechter Service nach 4 Wochen kein Product und :überhaut der Kundenservice eine Katastrophe Miele immer besser ha ha immer schlechter hoffe das das die Manager in Gütersloh besser im Grif bekommen Niederlande en Belgien ein Kindergarten

R

Reiner.Thomaszweski

03-08-2022

0forum

Vetfilter afzuigkap

Ik kon het type metalen vetfilter niet vinden voor mijn Miele afzuigkap uit 2005, niet zo vreemd inmiddels 17 jaar oud en functioneert nog steeds 100 %. Dan maar naar Miele zelf gebeld, een zeer correcte medewerker van Miele nam alle moeite om het type nummer van dit vetfilter te vinden, ik kreeg het nummer door, zodat ik het kon bestellen, maar de dame van Miele kon dat ook direct voor mij regelen en plaatste op mijn goed vinden de bestelling, op maandag 30-05-2022 besteld en de volgende dag op 31-05-2022 hadden we het juiste vetfilter in huis. Dit maak je tegenwoordig niet meer mee en dat voor een afzuigkap van 17 jaar oud, het onderdeel op voorraad hebben en alles regelen voor de klant. Dit is echt een verademing, voor mij altijd Miele en ik denk direct weer aan het filmpje van Miele, Miele er is geen betere !! Daar is geen woord van gelogen. Ga zo door.

A

A vd Tas

31-05-2022

0forum

Kun niks meer krijgen in de winkel alles moet maar online!!

M

Mark

07-05-2022

0forum

Miele afwasmachine na 3 jaar al kapot!!

Helaas zeer slechte ervaring met onze miele afwasmachine. Na een kleine 3 jaar gebruiken nu al stuk. Geen garantie en geen hulp van Miele. Meerdere keren contact met klantenservice gehad en we worden van het kastje naar de muur gestuurd. Steeds andere (tegenstrijdige) adviezen, en uiteindelijk zitten we na ruim 3 (bijna 4) weken nog steeds zonder afwasmachine! Ik raad het jullie ten zeerste af om een Miele afwasmachine te kopen. Absoluut geen garantie/ service oid. Erg teleurstellend.

M

MW

12-03-2022

0forum

Miele W1 Wasmachine

Wij hebben een Miele W1 Twindos wasmachine. Het Twindos systeem werkt niet meer. Net een goede monteur van de plaatselijke miele dealer langs geweest. De wasmachine geeft aan dat de twindos casette geplaatst moet worden, maar die zit er in. Monteur gebeld met Miele. deze klacht komt veel vaker voor en is bekend bij Miele. Er is een Modificatie voor beschikbaar. Aangezien dit moeilijk in te bouwen is moet er een Miele monteur voor komen. Miele weet van het probleem, maar durft 100% van de kosten bij ons neer te leggen. Wat een slechte service. Voor ons nooit meer een Miele apparaat.

J

John E

27-01-2022

0forum

Miele Wasmachine

Miele wasmachine van 4 jaar oud nu al met een kapotte schokbreker! Wat een troep! Ik raad mensen aan: "Wees verstandig, koop geen nieuwe Miele wasmachine!"

B

Bert Bakker

20-12-2020

0forum