Alternate

5

Bestellen

2.7

Service

5

Prijs

3.8

Levering

36.5%

Zou hier weer kopen

Alternate

Als je op zoek bent naar wat klusartikelen, kantoorspullen of andere dingen voor in en rondom je huis, dan zijn er veel winkels waar je naartoe kunt. Maar welke is nou de beste? Een van de keuzes die je zou kunnen proberen is Alternate. Maar wat voor een klantenservice zullen ze je bij dit bedrijf verlenen? Wat voor kwaliteit notebooks zal dit bedrijf je verlenen? Zal je tuin opknappen van hun tuinartikelen en andere tuinspullen? Zullen je kinderen echt zo lang moeten wachten voor hun nieuwe speelgoed wordt bezorg? En wat voor een klantenservice zal Alternate verlenen als je om hun hulp vraagt of advies wilt? De enige mensen die je dit kunnen vertellen zijn de mensen die Alternate al eerder hebben bezocht. Lees hun reviews om wat wijzer te worden over Alternate voordat je er zelf klant wordt. Op die manier kun je de beslissing om wel of niet bij Alternate te bestellen wat makkelijker maken.


Over Alternate

Alternate is een winkel die computerproducten en andere multimedia verkoopt. Ze claimen zelfs één van de grootste leveranciers te zijn op dit gebied. Sinds 1998 heeft dit bedrijf een vestiging in Ridderkerk, maar ze bestaan al veel langer. Alternate werd namelijk in 1992 opgericht in Duitsland. Inmiddels werken er zo’n 1.2000 medewerkers. In hun winkel kun je allerlei soorten producten vinden voor computers. Natuurlijk hebben ze de PC zelf. Of je nou een desktop, worktop, mediaspeler, besturingssysteem of stroomvoorziening wilt, Alternate kan het voor je regelen. Er is zelfs een PC-builder om je te helpen je ultieme computer samen te stellen. Verder is er hardware zoals grafische kaarten, externe harde schijven, controllers, toetsenborden, moederborden, kabels, monitoren, muizen, behuizing en nog veel meer. Mocht je voor een kleiner model willen gaan kun je ook kiezen voor een notebook. Ook kun je kijken voor een speciale gaming computer als je veel zware spellen speelt. Naast computers heeft Alternate ook een assortiment tv’s. Je kunt er rerecht voor curved tv’s, Ultra HD tv’s, LED-tv’s en nog veel meer. Voor je huishouden biedt Alternate ook nog handige apparaten aan zoals verlichting, koffiezetapparaten, keukengerei, brandpreventie, wekkers enzovoort. Hierbij hoort ook witgoed zoals drogers, wijnkasten, vrieskisten, magnetrons, wasmachines en meer. Verder zijn er nog categorieën zoals moon & gezond, outdoor, zakelijk, speelgoed, tuin en klussen.




Diensten van Alternate

De computers en andere producten van Alternate kunnen online worden besteld. Een Alternate bezorgservice zal de wasmachine, monitor of heggenschaar dan netjes naar je opsturen. Ook is er een Alternate klantenservice beschikbaar om te helpen als er een probleem optreedt.


Klachten, Complimenten en Tips voor Alternate

Werk jij zelf al met een computer, notebook of hardware van Alternate? Dan horen wij graag meer over jouw ervaring met deze computer- en elektronicawinkel. Werken de drukspuiten en tuinslangen wel zo goed? Hoeveel kan je kwijt op één van hun externe harde schijven? Zul je wel uit de voeten kunnen met één van hun mobiele telefoons? Duurde het lang voor je wasdroger bezorgd werd? En wat is jouw oordeel over Alternate’s klantenservice? Schrijf een review over Alternate en laat ons weten hoe jij over deze elektronicawinkel denkt.

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (52)

PC

Pas op! Slechte klantenservice Ze sturen je een gebouwde computer, controleren van te voren niet of alles het doet, en als blijkt dat er iets niet werkt sturen fixen ze het niet met jou, maar ontslaan ze zichzelf van elke verantwoordelijkheid en sturen het door naar de fabrikant of importeur en jij mag wachten totdat die het afhandelt met Alternate. Pas dan krijg jij je computer terug. Voor de duidelijkheid: dit duurt maanden dus heh.

A

Archie

13-11-2023

0forum

Laptop

Mensen bestel hier niet als je een zakelijke klant bent want je kan niks retour sturen. Dat dit soort bedrijven bestaan is ongelooflijk!

D

Danny

08-09-2023

0forum

Ducky one 3 TKL toetsenbord

Ik heb het product besteld en merkte meteen dat er ghosting is (wanneer ik bijvoorbeeld w 1x typ kom het twee keer staan) en heb het per direct terug gestuurd en een nieuwe ontvangen. Na een aantal weken begon de ghosting ook met de nieuwe toetsenbord, ik heb contact opgenomen om het weer terug te sturen en gevraagd of ik mijn geld terug mag alleen hebben ze het niet geaccepteerd. Ze hebben het "getest" en konden de ghosting issues niet vinden, heb het na maanden struggle weer terug gestuurd en nogmaals niet geaccepteerd omdat er geen problemen zijn in hun ogen. Ik ga het nu voor de derde keer opsturen want ik kan het echt niet gebruiken met de ghosting problemen van de toetsenbord. Ik kan het niet blijven gebruikken, ik wil of mijnn geld terug of ik wil credit op alternate zodat ik een andere toetsenbord kan halen die wel werkt. Ik ben niet de enige met ghosting problemen met ducky toetsenborden. Een vriend van me heeft het zelfde gehad en had uiteindelijk credit op alternate gekregen voor een andere toetsenbord. Ook op reddit vind ik problemen met de ducky toetsenborden. Ik heb de firmware geupdate en ik heb de switches eruit gehaald en terug opnieuw erin gezet in hoop dat het mijn problemen oplost jammer genoeg niet. Ik wil dit product niet meer!!!! Geef mijn geld terug!!!

F

Furkan

25-08-2023

0forum

Desktop PC

Waardeloos, kennelijk is minimaal 3 weken wachten voor een assemblage waar alle onderdelen beschikbaar zijn normaal.

S

Sander

16-08-2023

1forum

Desktop PC 2 X

In januari 2023 2 desktop systemen zelf samengesteld en laten bouwen door Alternate. Waarde +_ €5800,00 euro. Binnen 1 week waren ze geassembleerd en heb ik zelf opgehaald in Tholen vanuit Zandvoort waar ik woon. Na een kleine 3 maanden gaat er 1 stuk ! ,gebeld met Alternate en kreeg de optie om op te sturen…dat doe ik dus liever niet omdat ik totaal geen vertrouwen in DHL en of Post.nl heb , ruim €2500,00 waarde…. Dus zelf naar Tholen gebracht ( eigen keuze ) ruim 4 uur in de auto en 300 KM. 2 weken later computer klaar moederboard was stuk. Zelf weer de pc opgehaald…….en wat denk je een dag of 5 later gaat het andere systeem ook stuk ???…….pff weer naar Tholen. Toen had ik geen vertrouwen meer in het gekozen merk.. na wat bellen en via mail een voorstel gedaan of er een ander merk moederboard in kon en het wachten op de gerepareerde PC begon “opnieuw “ ? Toen de computer op de werkbank stond bij Alternate begon het andere systeem ( gerepareerde) rare dingen te doen spontane reboots en er traag, en ook de waterkoeler begon veel geluid te maken en ik dus weer bellen en nu helemaal klaar met het gekozen merk. Wederom een mail gestuurd met weer het voorstel te mogen kiezen voor een ander merk en een ander merk waterkoeler. Ik werd door de leidinggevende van de afdeling teruggebeld die mijn mail had gelezen. Maike heeft het top voor me geregeld !! in beide systemen zit nu een ander merk moederbord en in 1 van de 2 systemen zit een nieuwe CPU en Ram geheugen de CPU was stuk en het geheugen preventief vervangen en een andere betere waterkoeling ( iets meer capaciteit ) Ik heb er niks voor hoeven bij te betalen…. Wel heb ik een keer of 5 die rit van Zandvoort naar Tholen moeten doen maar dat is en was mijn eigen keuze. Maike van de TD nogmaals reuze bedankt voor het begrip en de super goede service die je hebt aangeboden en uitgevoerd ! Ron.

R

Ron

08-06-2023

0forum

Grasstrimmer

Ken geen webshop met een slechtere klantenservice! Wacht nu al weken op bericht over onze kapotte grasstrimmer. Inmiddels meer dan 2 uur met ze gebeld. 3 maal een ander verhaal gehoord. Grasstrimmer is pas afgelopen vrijdag naar hun leverancier verstuurd. Wie dat dat is willen ze niet zeggen! Diep triest!

22-05-2023

0forum

BIG Linde Kinder Heftruck

Snelle levering, alleen kapot product gekregen, nadat we deze zelf in elkaar gezet hadden en daar een paar uur mee bezig zijn geweest. Gevraagd of het verkeerde onderdeel opgestuurd kan worden, maar dat is helaas niet mogelijk en dan moet ik zelf maar contact opnemen met de leverancier! Lekker makkelijk zeg. Of ik mag het product weer uit elkaar halen(weer een paar uur werk) en deze terugsturen(voor € 5,95!) naar hun, dan krijg ik zodra ze weer binnen zijn (duurt een paar weken) een vervangend product. Waarom moet dit allemaal zo moeilijk en kan er geen vervangend onderdeel opgestuurd worden?

E

Erna Methorst

17-05-2023

0forum

Harddisk

Als je service nodig hebt komt aap uit de mouw. Bij Amazon krijg je betere service. Bizar want bestelde bewust bij Alternate, maar dit was de laatste keer. Ze helpen zichzelf om zeep.

C

Casper

26-04-2023

0forum

MSI laptop

Scherm ingebrand. Laptop retour gestuurd. Blijft Eva van de klanten service maar zeiken over een bitlocker code. Ze kunnen toch zelf ook een test versie van windows erop doen om de laptop te testen. Koop nooit meer bij Alternate.

H

Henk

14-04-2023

0forum

MSI Gaming laptop

Laptop vertoonde vanaf het begin kuren, stort volledig in. Bij retourneren is de gehele laptop leeggemaakt en restored ( dat had ik zelf ook wel kunnen doen) door een extern bedrijf. Terwijl ik een hitteprobleem vermoed. Alle geinstalleerde software is eraf, alle accounts zijn verdwenen en het systeem is nog kreupeler retour gekomen dan voorheen. De klantenservice laat je vervolgens gerust een uur in de wacht staan. Advies: koop lekker lokaal zodat je sneller geholpen wordt!

S

Sven

30-01-2023

0forum

Laptop

Duurdere Laptop aangekocht, voor mijn zoon. / school ict opleiding. Het leveren ging al niet goed, dachten dat het verstuurd was maar moest alsnog bellen. Een miscommunicatie tussen verkoop en magazijn. Laptop 1 week in huis, batterij binnen twee uur leeg. Alleen gebruik gemaakt voor programmering. Verder niets open op de desktop. Laptop retour gestuurd, na drie weken pas terug. Na meerdere keren bellen, moest er nog steeds na 2,5 week getest worden. Probleem konden ze niet vinden terwijl op school en bij mijn zoon het meer als duidelijk was dat het niet goed is. Klasgenoten zelfde laptop en geen problemen. Vervolgens stelde ze voor een andere laptop maar ik zou het bedrag niet volledig meer terug krijgen!!! Week oud. Schandalig! Laptop sturen ze terug en je kunt het ermee doen. Voor mij nooit geen Alternate meer! Goed voor verkoop, slecht in service.

M

Marian

29-09-2022

0forum

Upgrade pakket voor pc

broodnodige upgrade besteld voor werk van mijn vriendin, zou vrijdag bezorgd worden, bezorging liep vertraging op, zou maandag opnieuw bezorgd worden, bezorger liep obstructie op, dinsdag nieuwe bezorgpoging na details te hebben besproken, is het pakket dinsdag avond verdwenen bij trunckers, krijg ik te horen dat er voor onbepaalde tijd een onderzoek word gestart, ik tussen wal en schip val en er geen directe oplossing word geboden... Volledig waardeloos, als de fout bij de bezorgdienst en de webwinkel ligt en ben hier als klant de dupe van. 700 euro betaald voor hoofdpijn en geen tastbare oplossing in het vizier, hele nare ervaring dit. Trunckrs krijgt de prijs voor meest waardeloze bezorgdienst voor het laten verdwijnen van 2 pakketten op dezelfde dag.

J

Jan Pieter Van Belzen

09-03-2022

0forum

Synology NAS

Al jaren doe ik al zaken met Alternate en de ict groothandel daarvan. Al ging er iets fout bij DHL en werd het een werkdag later geleverd dan verwacht. De NAS was een probleem mee, een vervelende ratelende ventilator. Eerst contact gezocht met Synology of ze me niet een ventilator konden sturen.. maar dan zou hij dus volledig opgestuurd moeten worden naar Engeland. Vervolgens de klantenservice van alternate gebeld en verteld over de ventilator en dat ik hem zelf zou kunnen vervangen. De klantenservice stuurde mij direct zonder extra kosten een nieuwe ventilator toe waardoor ik zelf het probleem kon verhelpen. Ik ben uiterst tevreden over de leveringen en service die vanuit Alternate plaats vinden.

C

Christian

22-01-2022

0forum

msi mag ch120 x

ze adverteren met voor 22uur besteld de volgende dag in huis. ik wacht nu al 2 dagen..... klantenservice gebeld en die kunnen/willen ook niks voor je doen.

H

Harry Borkent

28-11-2021

1forum

Monitor

Vorige week vrijdag heb ik bij alternate een webcam en een monitor besteld, beiden zouden de volgende werkdag geleverd kunnen worden. Zaterdag is er inderdaad een zending gekomen met daarin helaas alleen een webcam, er was een briefje bij dat de monitor apart geleverd zou worden. De monitor is helaas zaterdag niet aangekomen. Maandag met alternate gemaild en het klopte dat de monitor niet geleverd was, DHL had deze teruggestuurd naar Alternate (?). Ze zouden ze monitor opzoeken en naar mij toesturen. Dinsdag: Geen monitor, nu maar eens gebeld. Ja het klopte, de monitor stond nog in het magazijn. Ze zouden het doorgeven en de monitor alsnog opsturen. Woensdag: Geen monitor, weer mailen, en maar eens gevraagd of er niet een track-and-trace code moest worden aagemaakt, wist ze niet, zou ze navragen, ze zouden de monitor opsturen. Dondderdag: weer niets, zelfde vraag, zelfde antwoord. Onduidelijkheid alom. Gebeld en aangegeven dat als ik vrijdag niets zou ontvangen ik de bestelling ga annuleren. Vrijdag: Geen track-and-trace. Al met al is de communicatie eerlijk maar bij het magazijn maken ze er een bende van, de klantenservice kan hier natuurlijk achter aan gaan maar ze proberen wel te helpen. Ondertussen ben ik 500 euro lichter maar heb mijn spullen (nog steeds) niet gekregen.

W

Wilko van der Veen

19-11-2021

0forum

AMD Ryzen 5 5600X, 3,7 GHz (4,6 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor

word niet vergoed na levering direct fout gevonden klant krijgt schuld ..

H

HH.Hartman

30-10-2021

0forum

HP Referb G2

Had ik maar de retourvoorwaarfen gelezen. Anders dan bij b.v. Coolblue of Azery kon ik vanwege "hygiene" de vr bril niet terugsturen. Dat hadden ze volgens mij duidekijk moeten vermelden!

A

AJM van Dongen

20-10-2021

0forum

Computer hardware

Waardeloze webshop en service bij Alternate. Heb op vrijdag 15 oktober een bestelling geplaatst (1x RAM, 2x voeding,, 2x, SSD, 9x fans) die de volgende dag vervolgens geleverd zou worden. Heb vervolgens op dinsdag 19 oktober telefonisch contact gehad om te vragen waarom de bestelling niet geleverd is. De reden hiervoor was dat 1 SSD niet op voorraad was en ze maar 5 fans i.p.v. 9 fans konden leveren. Daarop heb ik aangegeven dat ze moeten leveren wat ze wel hebben en dat ik de rest van de producten ergens anders bestel. Vervolgens is mij toegezegd, dat de producten dan sowieso op woensdag 20 oktober geleverd zouden worden. Vervolgens heb ik op woensdag ochtend geen email gekregen met track en tracé code. Ik opnieuw contact gezocht om 10:02 waarom mijn spullen niet geleverd worden, aangezien ik donderdag ochtend de spullen moet installeren bij een klant. Waarop Alternate vervolgens antwoord, dat ook de andere SSD niet op voorraad is en de bestelling dan donderdag 21 oktober verzonden wordt. Vraag ik of ze de bestelling in de avond kunnen leveren waarop Alternate zegt: Dat ze dat niet kunnen doen omdat het 10:02 en dit voor 10:00 aangegeven moet worden. Door Alternate moet ik vervolgens nee verkopen aan mijn klant waardoor ik zelf klanten verlies door de falende service bij Alternate. Als je de keuze hebt kan je beter een paar euro meer uitgeven bij een andere webshop zoals Megekko, Azerty of Coolblue die wel doen wat ze beloven en service gericht zijn. Want Alternate is een waardeloos bedrijf

D

Dave

20-10-2021

0forum

Geen, want na een jaar hebben ze de order geannuleerd

Een jaar geleden heb ik bestelling geplaatst voor een Asus RTX 3080 videokaart. Gisteren kreeg ik te horen dat Asus ze niet meer gaat leveren en daarmee was de kous af. Omdat ik dat niet pikte vroeg ik om een oplossing, maar die kon alleen maar geboden worden als ik zo ongeveer € 1000,- zou bijbetalen voor een alternatief. Laatste keer geweest dat ik daar heb besteld.

G

G van de Laar

15-09-2021

0forum

Div computer onderdelen

De garantie is daar waarde loos wacht nu 8weken op grafische kaart niemand kan je vertellen hoe of wat nog steeds niet terug en maar wachten service stelt niets voor een heb nu nog niets na 8 weken

H

H.dam

24-08-2021

0forum