Energie Direct de heer

Cijfer2

Totaal

2

Bestellen

2

Service

2

Prijs

2

Leveren

2






NEEZou hier niet weer kopen

de heer

Door: Dick Mink

Direct energie

Misschien herkent u dit, misschien ook niet, maar dan weet u na het lezen dat het kan gebeuren.

Vanuit oogmerk duurzaamheid hebben wij maart 2015 zonnepanelen op ons dak laten monteren met een capaciteit voor op te wekken stroom ongeveer gelijk aan ons verbruik. Direct na installatie vroeg ik onze leverancier van elektriciteit om het voorschot bedrag op nul te stellen. De reden hiervoor is eenvoudig: de optelsom van vaste kosten voor levering en netwerkbeheer (circa € 240) blijven onder de negatieve energieheffing (circa € 318 retour). Dit betekent dat als per saldo geen stroom wordt afgenomen, de leverancier geld terug moet betalen aan de klant.

Nu de werkelijkheid:
1) Het systeem van onze leverancier kon niet op nul voorschot worden gezet en bleef steken op €1 per maand. Dat bedrag werd niet maandelijks geïncasseerd, maar bij de jaar nota afgerekend. Toch moest ik op de factuur lezen dat ik € 3 per maand aan administratiekosten moest betalen vanwege ‘handmatige facturatie’. Wat onzin is want de machtiging om automatisch te incasseren werd niet gebruikt, maar was wel beschikbaar. Bovenal had ik telefonisch en schriftelijk verzocht om geen voorschot meer te hoeven betalen en ook onderbouwd waarom. De noodzaak om maandelijks iets af te rekenen kwam uitsluitend voort uit een knullig werkend systeem van mijn leverancier.
2) De jaar nota welke ik in januari 2016 ontving bracht niet de verwachte teruggave, maar een schrikbarend bedrag van bijna € 2.000 te betalen! Blijkt dat er bij het verwerken van mijn meterstanden een nulletje was verschoven. Nu kan dat gebeuren, maar omdat mijn leverancier contracthouder is met de netwerkbeheerder, mocht ik verwachten dat die dit zou oplossen met de netwerkbeheerder a.d.h.v. door mij verstrekte foto’s met de werkelijke meterstanden. Dit werd gewoonweg geweigerd, ze deden niets, en ik mocht het zelf gaan oplossen. Uit het contact met mijn netwerkbeheerder bleek dat die een speciale afdeling heeft waar energieleveranciers met dit soort problemen terecht kunnen. In mijn geval was de netwerkbeheerder gelukkig bereid de omgekeerde weg te volgen. Dus zij stuurden via hun speciale afdeling mijn foto’s door aan de facturatie afdeling van mijn leverancier en pas toen ontving ik een gecorrigeerde factuur. Een slecht staaltje service van de service afdeling van mijn leverancier.

Kennelijk ben ik als duurzame klant niet gewenst bij deze weinig duurzame leverancier. Ik voel mij heel slecht behandeld, eigenlijk weggepest, en de energie die ik van ze kreeg dreef mij direct dit stuk te openbaren. Als u wilt weten is dit waar gebeurd, dan kan ik u zweren dat het bovenstaande een echte ervaring weergeeft. En als u wilt weten welke leverancier het betreft, dan kan ik u verklappen dat het om EnergieDirect gaat. Ten slotte kan ik u melden dat wij inmiddels zijn overgestapt naar een andere leverancier en nooit meer klant van EnergieDirect zullen worden. En u bent nu gewaarschuwd.



Reactie op deze post:

Door:: FRED ROLDANUS01-07-2016

Zit bij eneco, ben er bijna ingetrapt. vertrouwde zijn praatje niet, heb er toch vanafgezien. hij wilde gelijk mijn persoons nummer , krijgt tie niet van me. sofi .

Anderen bekeken ook:

  • Green Choice

    Green Choice

    Beoordelingen, ervaringen en klachten

    Cijfer: 8,6Lees ervaringen
  • Dealdirect.nl

    Dealdirect.nl

    Beoordelingen, ervaringen en klachten

    Cijfer: 6,6Lees ervaringen
  • Sloop de Crisis

    Sloop de Crisis

    Beoordelingen, ervaringen en klachten

    Cijfer: 7,2Lees ervaringen

Schrijf zelf een Review

Over Energie Direct

Uw beoordeling:

  • Bestellen
  • Service
  • Prijs
  • Levering

Zou u nogmaals kopen bij Energie Direct?

  • De velden met * zijn verplicht

schrijf zelf een review

Als eerste alle nieuwtjes en acties

Schrijf zelf een Review

Schrijf nuEn win een diner voor 2!