Hoe maak je van een pop-up shop een succes?

Pop-up shops zijn steeds vaker terug te zien. En dat is met een reden. Een pop-up shop is een ideaal middel om je webwinkel naar een fysieke winkel uit te breiden, zonder hier hoge kosten aan kwijt te zijn.

Dat is ideaal als je bijvoorbeeld voor het eerste een fysiek verkooppunt uit wilt testen, of simpelweg een tijdelijke winkel op wilt zetten. Maar hoe maak je hier nu een succes van? In deze blog lees je een aantal handige tips die zeker het overwegen waard zijn.

De voordelen van het openen van een pop-up shop

Voordat je ontdekt hoe je van een pop-up shop een succes maakt, wil je natuurlijk wel weten wat voor voordelen nu precies aan zo’n verkooppunt hangen. Naast dat je profiteert van een hogere omzet, zijn er nog veel meer redenen om te kiezen voor deze (tijdelijke) winkel.

Je bent verzekerd van persoonlijk contact met je klanten en de winkel speelt een grote rol in de omnichannel experience van je merk. Handig als je consumenten écht kennis wilt laten maken met een gloednieuw product of een tof concept hebt dat geheid voor veel brand awareness zorgt.

De kosten van een pop-up shop

Veel ondernemers verkiezen een kleine pop-up shop boven een duur winkelpand. Wat de exacte kosten voor een pop-up shop zijn, hangt voor een groot deel af van de locatie waar je gevestigd bent.

Je hebt al een kortdurende pop-up shop voor rond de € 1500,-; een ruimte in Amsterdam kost ongeveer € 100 per dag. De prijzen in de provincie liggen echter een stuk lager. Let er wel op dat de kosten voor inrichting, personeel, administratie en beveiliging hier nog niet bij inbegrepen zijn.

Eenvoudig betalen met een QR code generator

'Een pop up store, hoe werkt het?' is een vraag die veel ondernemers zichzelf stellen. Door klanten op diverse kanalen en locaties hun producten af te laten rekenen, is een goed werkend betaalsysteem van cruciaal belang.

Een QR code generator komt dan goed van pas. Iedere klant heeft de mogelijkheid om je producten te betalen en je voorkomt dat personeel niet op de hoogte is van een eventuele prijswijziging of actieprijzen. Een QR-code maken doe je eenvoudig en snel.

Geschikt voor iedere niche

Dankzij drop shipping zijn deze winkels geschikt voor iedere niche. Het enige wat je nog nodig hebt, is een eigen shopify comlogin.

Of je nu tijdens een bepaald seizoen een pop-up store hebt of tijdens de drukste periodes, zoals kerst of Black Friday, in alle gevallen weet je zeker dat je je naamsbekendheid verhoogt, de sales stimuleert of je merk op de best mogelijke manier introduceert.

Zelfs nadat je de pop-up store gesloten hebt, merk je dat dit leidt tot klanten die bij je blijven bestellen. En dat is waar het uiteindelijk allemaal om draait. Begin jij binnenkort met het brainstormen over je eigen pop up store?

Share